Slovenská liga s príchuťou Nemeckej Bundesligy?

Keď som včera zakončoval report z ligového kola v Trnave naznačením, že cifry na výsledkovej tabuli v Častej budú pravdepodobne o nejaký ten level vyššie, netušil som, že toto tvrdenie budem musieť hneď na druhý deň poupraviť. Našiel som si totiž email, ktorý má z hľadiska Slovenskej ligy veľmi zaujímavý a pre niekoho možno až šokujúci obsah. Hneď sa k tomu dostanem, ale najprv malé entréé.

Už dlhšiu dobu komunikujem s jedným nemeckým bundesligovým manšaftom (pre túto chvíľu zatiaľ nebudem konkretizovať) prostredníctvom jeho kapitána. Témy rozhovorov sú rôzne. Systém nemeckej bundesligy, príprava tamojších tímov, koučing a pod. Takto som sa napríklad dozvedel, že na začiatku mája má daný tím v rámci sústredenia naplánovaný 3-dňový pobyt v oblati NiederÖsterreich. Zemepisne zdatným nemusím vysvetlovať, že ide o oblasť v priamom susedstve Bratislavského kraja. Slovo dalo slovo a diskusia sa dajakým zvláštnym spôsobom zvrtla aj na Slovenskú ligu. Stručne som vysvetlil schému, fungovanie hráčov a ľahko som naznačil termínovú listinu. Bral som to ako formalitu, keďže som nepredpokladal, že by zástupca nemeckej bundesligy mal eminentný záujem poznať detaily. Ale, mýlil som sa. Na prekvapenie ho totiž zaujala informácia o ligovom turnaji v Častej, ktorého načasovanie je z hľadiska spomínaného sústredenia priam ideálne (len parafrázujem, čo som sa dovedel). Prejavil záujem zúčastniť sa a predbežne mi prisľúbil účasť B-tímu (pričom minimálne dve kľúčové postavy Á-čka by sa mali určite dostaviť tiež, len naznačím iniciály - RK a SS).

Hovoríme o cca. 8 hráčoch, ktorých prítomnosť na našom turnaji by mohla byť tou správnou esenciou športovej kvality schopnej nakopnúť Slovenské esá k pokusu o atak bezchybného kola (aj keď v prípade Častej ide určite o tvrdý oriešok, skôr orech). Zdá sa, že nastal čas oprášiť si základy nemeckého jazyka, milí hráči. Verstanden?
24.-28.8.